torsdag 23 juni 2016

Dan före dan...

När jag har total idétorka gällande maten så brukar jag woka upp lite grönsaker (från en påse) med lite vitlök, indiska kryddor, halvfabrikat-falafel, bönor på burk och toppa med en rejäl klick iMat, soja, lite nötter och avocado. Tänker alltid: FETT, dvs måste ha bra fettkällor vid alla måltider. Annars blir man ju som grönsaksätare hungrig väldigt snabbt igen.

Det ser ut som glass med kolasås, men tror inte det skulle vara någon hit till wok ;)

Sen blev det jobb, jag passade på att ta en friskvårdstimme och köra lite styrka. Kör inte alls mycket styrka nu, blir max en gång i veckan. Försöker få in ett styrkepass och ett rörlighetspass, ibland går det bättre än andra gånger!

Mitt styrkepass är i grunden en slags cirkel med 15 övningar som man ska göra med en och samma viktplatta. Jag har justerat lite och gör en del med en hantel (lättare att hantera) och en del med lite lättare viktplatta.

  • Knäböj
  • Tåhävningar
  • Utfall
  • Raka marklyft
  • Höftlyft (lägg vikten på höften)
  • Situps (vikten ska rakt upp på raka armar, väldigt liten rörelse)
  • Russian twist
  • Bröstpress
  • Rodd
  • Stående magövning
  • Axelpress
  • "Gräsklipparen" (typ som dips, dvs man lyfter hanteln bakom sig - tränar baksida axel)
  • Tricepspress
  • Bicepscurls
  • Halos
Jag gör 2 varv med 15 st/varje övning. Tanken är alltid att jag ska köra 3 varv men så blir det sällan :')

Taggad tjej innan passet
Nu har jag lagat lite mat till midsommar, käkat ett halv paket riskakor och ska hoppa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar