onsdag 22 juni 2016

Vader

Imorse blev det löpning 60 minuter, kommer ca 9 km i MAF-tempo vilket är en ökning på 1 km sedan förra sommaren! Är otroligt motiverande att se resultat, alltså nu kan jag springa längre sträcka på samma puls = förbättrad kondition och säkert också bättre löpteknik.


Underlaget är ganska hårt just nu, vilket verkligen känns i vaderna. Gjorde dels negativa tåhävningar i en trapp och rullade, men de är fortfarande som två stenklumpar. Mysigt!



Finns utrymme för mycket större utveckling i löpningen framöver. Vansbro är om drygt två veckor men jag kommer redan nu börja öka mängden löpning för att komma upp i rätt distans till Lidingöloppet (ska springa tjej och avsluta min halvklassiker då!). Det är inte förrän i september men just med löpning är rekommendationen att öka med max 10%/vecka så jag skyndar långsamt.

Har haft fokus på simning sedan i november då jag var på första simlägret med Colting, och efter läger nr 2 i april så har min simning utvecklats ytterligare. Så min simning är just nu riktigt stabil och stark, jämfört med hur den var när jag började ;)


Det sägs ju att en bli bra på det en tränar på... Finns ju även här mycket utvecklingspotential kvar; mycket teknik som behöver finslipas och mycket styrka som kan förbättras. Men någonstans ska en ju börja! Och om det inte ska gå att börja med någonting innan det är perfekt, så blir det ju aldrig någonting av något.
Amen to that! Så ut och GÖR, skit samma om du är sämst eller bäst, just do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar