onsdag 22 juni 2016

Morgonstund har guld i mun

Imorse gick larmet 05.30, som tur var så var jag redan lite halvt vaken så det var relativt enkelt att komma upp! Hade redan ställt in mig på att belöna mig med lite energidryck (drack halva igår efter jobbet) om jag lyckades komma iväg - ibland behövs en liten extra knuff för att komma igång och eftersom jag inte dricker kaffe så unnar jag mig koffein från andra källor ibland!

Runt 06.15 var jag nere vid badplatsen, sån lyx att kunna cykla dit på mindre än 10 minuter! Drog på mig våtdräkten och blåste upp min SafeSwimmer (en jättesmart liten flytsak som man dels kan lägga värdesaker i, som gör att man syns i vattnet och även kan användas som extra flythjälp om det blir kris).

Blev ungefär 30 minuters simning mellan bryggan och hopptornet, lite teknik och sen prog 1-4 x 4 (alltså, man simmar 1 längd lugn, 1 längd medel, 1 längd hårt och 1 längd supermax. Sen gör man om det igen fyra gånger)
Stötte även på en annan simmare som plötsligt dök upp från ingenstans! Han hade simmat från en brygga 750 m bort och lovade att han aldrig stött på några stora läskiga gäddor eller liknande. Så kaaanske att jag vågar mig ut på lite längre simäventyr framöver... Kaaanske :P

Sen hem, in med tvätten, på med cykelkläderna och ut på en 25 km runda i MAF-tempo. Får skriva ett inlägg om MAF vid senare tillfälle, tills dess kan ni läsa om det här: https://philmaffetone.com/180-formula/
Det är någonting som jag upptäckte för drygt ett år sedan nu, och det har gjort (nästan) all min konditionsträning behaglig, stärkande och härlig! Och inte minst har det förbättrat min kondition utan att jag velat kräkas nästan en endaste minut! WIN-WIN!


Nu ska jag fortsätta den här förmiddagen i samma tempo, ska cykla ut till stallet och rida och sen hem för lunch innan jobbet! Det går om man vill ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar