torsdag 7 juli 2016

Dagen före Vansbro halvsim

Imorse ringde klockan 05.30, som tur var så hade jag vaknat till precis innan så jag var redo! Hade förberett mig på att få dricka lite energidryck men var absolut inte sugen, så jag kom iväg och hoppade i plurret kl 06 utan minsta hjälp! POW! Sjukt fin morgon, strålande sol och jätteplatt på sjön.
Blev 30 minuters simning, kommer börja simma längre pass igen efter imorgon.

Därefter en morgonsmoothie innan jag cyklade i tokmotvind till stallet. Red Romeo på ridbanan och cyklade hem i superhärlig medvind! Så härligt när man cyklar bredvid gröna fält som blir som hav med vågor från vinden som sveper över dem. Sommarsverige <3

Tanken var att jag skulle ge mig ut på ett lågintensivt cykelpass men jag bestämde mig för att chilla istället. Börjar jobba 12.30 och tänkte hinna med en friskvårdstimme med rörlighetsträning under eftermiddagen så då får det vara nog för idag! Det där med lagom kan vara lite klurigt ibland...

Foten är bättre idag men inte alls bra. Cykla och simma går jättebra, det är just gång som inte funkar. Att gå barfota i simhallen var kaos igår!

Körde vattengympa med V och det gick däremot strålande! Sjukt jobbigt var det också, pust! Alltså V var på land och jag var i vattnet, hade ALDRIG kunnat skutta runt på land! Då hade det blivit sjukhus för mig, haha!
Innan hade jag också cyklat en timme relativt lugnt (tror det blev ett sånt där typiskt mellanpass, varken långt eller kort och varken lågintensivt eller högintensivt. Men hade en bra känsla och körde på den!), så det kändes i låren vill jag lova!

Och som avslutning, till middag igår blev det

Sötpotatissoppa, två äggmackor (från min kollegas hönor) med tångkaviar och avocado, vitkål och morot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar