lördag 2 juli 2016

Låt uppladdningen börja...

... Imorgon smäller det:

VATTENFALL WORLD TRIATHLON STOCKHOLM!

Det var den första triathlontävlingen jag anmälde mig till, så att jag körde Uppsala för två veckor sedan var egentligen "bara en förberedelse" för att jag var så sjukt nervös att göra bort mig i Stockholm - men nu känns det som att jag var mer i fas då än jag är nu! Så känns det väl i och för sig alltid dagen innan ett lopp... :)

Mardrömmarna börjar komma, drömde att jag simmade vilse och jag vet inte allt.. Också ett tecken på att nervositeten börjar krypa sig på! Är också suuuperpirrig och peppad på att få kasta mig i vattnet och börja!

Jag har hört att det är väääldigt mycket folk på Stockholm Triathlon, så man är bara en i mängden vilket känns skönt. Dock kommer jag sikta på att lägga mig långt fram i början på simningen eftersom jag nu ändå vågar säga att jag simmar relativt snabbt och är stark i simningen.
Kommer även göra lite andra små justeringar från förra gången, men mest av allt ha kul och njuta av att få vara med! Hela det här året är egentligen ett testår, jag har ju inga resultat att jämföra mig med och är ny i sporten så om jag inte tycker att det är kul kommer jag inte få med mig hjärtat i den här satsningen.



Ska in om några timmar och hämta nummerlapp, spendera pengar jag inte har på en våtdräkt med korta armar och ben, och kolla på elitdamernas start i Olympisk distans!

I övrigt så funkar livet väldigt bra just nu! Jag trivs väldigt bra på jobbet, är så glad att ha landat i en by där jag trivs och med en rutin som inte stressar mig. Jag lyssnar mer inåt nu än förut och försöker att inte dunka huvudet i väggen utan ge mig själv lite mer utrymme att vara flexibel. Jag tror det är jätteviktigt för att kunna prestera och ha en kropp som inte börjar säga ifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar