söndag 10 juli 2016

Vansbro Halvsim!


Min startgrupp bestod av 15-20 personer vilket var både coolt och lite förvånande men mest så otroligt skönt och lyxigt när vi väl simmade!


Var så laddad när vi skulle i, det gick superbra att bara kasta sig i och börja crawla- hade ingen panikandning alls! Sen simmade jag nog en hel del sicksack för att det var bryggor lite här och där och jag fattade inte riktigt vart det var "meningen" att man skulle ligga.

Simmade på i skönt tempo, så kom svängen och ja ba "alltså en km kvar? Det är långt!"! Kändes som att vi simmat minst en km redan, men vet sen träningstävlingarna att första 750 m är jobbigast, det är först mot slutet som man kommer igång ordentligt och är varm och kan satsa lite. Så kämpade på, försökte få syn på 500 m kvar-bojen. Inbillade mig att jag simmat förbi den, simmade nästan in i bryggan osv.

Men tillsist kom den, och då tänkte jag "då är det bara 40 längder kvar". Alltså mattesnillet jag är!! Sen stod det 400 m kvar och då insåg jag att 100 m är fyra längder så då är det ju bara 16 längder kvar! Så då började jag öka litegrann, sen kom 300, 200 och 100 m kvar... Och när 50 m kom då bara drog jag på allt jag kunde!

WROOOOM värsta racerbåten som for genom vattnet! Nä kanske inte gick så fort men det kändes som det :)
Hörde hur folk på bryggan och i publiken hurrade och hejade, man blir sååå peppad men svårt att visa det när man simmar för livet ;)


Så kom jag upp, tog ett målfoto och kastade mig sedan mot väskan för att kolla tiden:

---> 29.17 <---
Fatta vad glad och stolt jag blev!!!! Förutsättningarna var ju kungligt bra, men jag kom under den tiden jag aldrig trodde jag skulle klara! Älskar kroppen och älskar att få prestera och utmana!
Kom på plats 23 av 1676 motionärer, eliten räknas ju inte in där ;) Men de får ju typ lön för att simma så det är ju sjysst av vi motionärer får tävla mot varandra!





Wieeeehooo!

Köpte även en lina till den första Swimrun-tävlingen som jag ska vara med i tillsammans med Cam i slutet av Augusti! Annars blev det inte så mycket shopping, ett par simglasögon bara! Duktig var jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar