tisdag 5 juli 2016

Ledig tisdag

Idag är ingen vanlig tråk-tisdag utan idag är jag ledig! Tjoho vad ljuvligt det är att vara ledig mitt i veckan när solen skiner!

Jag och Ina hade bokat in en långritt så jag blev superglad när det var så fint väder, vilket jag kanske skulle få ångra... Det var nämligen extremt mycket bromsar ute, stackars hästar! Jag for även av när Romeo var lite extra kreativ för att komma åt en av dem <3 Men det var en superfin tur, vi red till en badplats och det vart en hel del äventyr på vägen! Var väl ute i ca två timmar totalt, en perfekt start på dagen!

Sen har jag haft matlagningskaos och gjort matlådor så det räcker ett tag! Alltid skönt att ha matlådor i kyl och frys, eftersom jag inte äter nödlösnings-matlådor (aka fryslådor) från affären så blir det jättejobbigt när jag tappar matlagningsinspirationen. Så för att minimera risken att det händer så lagar jag massor med mat samtidigt, så slipper jag förlita mig på en daglig dos matlagningslust! :)


Foten gör fortfarande ont tyvärr... Försöker få tag på en sjukgymnast som kan kolla på den pronto - men i semestersverige är det lite problematiskt.
Men men, tror vila är det som hjälper bäst. Hittade någon trevlig triggerpunkt också, självbehandling är ju alltid spännande! Jag är ju utbildad men det är svårt att vara så skoningslös mot sig själv som man kanske behöver vara ibland när det handlar om just triggerpunktsbehandling... hehe :)

Ganska exakt här gör det ont! Smärtan rör sig framåt och bakåt...

En av mina favorit-aktiviteter på lediga dagar är att sova på soffan. Alltså, finns det något bättre? Jo det gör det nog, men förbannat härligt är det med en liten lur under gose-filten mitt på dagen! Livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar